Bussnappad?!

Ibland kan det vara ganska skönt att åka buss tycker jag, lyssna på musik lr läsa en bok. Men igår skulle jag åka buss hem till Laggarberg. men nästa gång ska jag tänka efter både 3 och 4 gånger innan jag kliver på, vi ta det från början...

Vi hade svenska och jag ahde gjort nästan allt som skulle göras, bara lite stödord som skulle skrivas, men det kunde jag lika gärna skriva hemme tyckte jag. Jag kollade på lappen jag har i fickan för att de om det gick någon buss med förbindelse till just Laggarberg. Kl. var då 14.40 och bussen skulle gå 14.45. så jag sprang som en idiot för att hinna till bussen, när jag kom fram till "P" där bussen går ifrån så var kl. kanske 14.47. Men det stod en massa folk på P så jag antog att bussen inte hade kommit. Jag står där och väntar på att bussen ska köra fram, och det gör den 15.00 ungefär. Jag klev på bussen som kom då. När jag är framme i Timrå centrum är kl. typ 15.35, jag kollar på lappen jag har och setr att Lagga bussen nu är FRAMME i laggarberg. Och nästa buss går 16.40! Då tänklte jag, då kan jag ju lika gärna så hem. jag börjar gå hemmåt men kommer inte ens till OKQ8, ca. 500m. Men när jag är påväg hem ser jag den där mini bussen som brukar gå till Lagga. Då tänkte jag att jag kunde springa ikapp den lr ta en genväg. när jag kom ikapp den frågar jag om den går till Lagga, men inte då. Han säger däremot att det går en buss tioll lagga fast på andra sidan vägen. jag går dit ovh väntar på bussen. När den kommer frågar jag om den går till Lagga, OCH DÅ SÄGER DEN DUMME FAAN "jaa". Så jag kliver på busen såklart. Först åker den den vanliga vägen, men efter en stund börjar den åka mot fagervik och massa andra ställen, och tillslut är jag så långt bort i helvete att jag har hamnat i SÖRÅKER, halvvägs till Härnösand. jag ahde tänkt att den skulle vända någon stans men tillslut ringer mamma och säger att jag ska kliva av nästa hållplats. Men grejen var ju den att jag hade igen aning var jag var just då. Jag försökte kolla på skyltar jag åkte förbi men den var bara sånna som "domsjö" och "klingholm" och hur mkt klokare blir man utav det?! men jag går en bit och ser söråkers folkets hus. Så då ringde jag och sa att jag visste var jag var coh mamma coh pappa kom och hämtade mig

/E


Kommentarer
Postat av: jessicawest

HAhahahahahahahahahahaha.en typisk sak som skulle kunna hända mig.

2007-10-03 @ 16:23:41
Postat av: Daniel

hahaha okej då. du hade kanske liiite värre dag än mej:P haha. asså ja håller med dej jessica. det är spn som händer dej (A)

2007-10-03 @ 20:03:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0