Orientering10/10

Vi börjar med igår...Om jag kommer ihåg:P

Först hade vi Mdsnsk Grndkrs och det gick väl bra antar jag...Kommer knappt ihåg vad vi gjorde men det skrev jag kanske i förra inlägget, vad vet jag...;) Efter den lektionen var det lunch och det var nån konstig rosafärgad fisk och potatis. Om vi säger såhär slipper jag det gärna nästa gång. Det gick ner men det var väl inte så att man var mätt precis. Eftersom att vi inte hade idrott förra veckan skulle vi ha ett dubbel pass med orientering. Så hela klassen bytte om och vi tog bussen upp till ryggis. 

Väl framme var Mattias redan där med kompasser och kartor. Jag hade tänkt att jag skulle ta det lite lungt i och med mina knän, men jag vet inte om det blev så lungt i början... De första 4 kontrollerna gick lätt och snabbt. Sen skulle jag till bakom "snö-taget" vid sjukhuset. Där tog det lång tid innan jag hittade det. Men det var bara för att Mattias inte sagt att vi skulle både leta efter "vimplar" och "platta", så där hade jag lätt sparat in 5 min om jag vetat det. Men jag sprang iväg och nu blev det bara svårare och svårare. Den jag nys var på var 1 och den jag nu skulle leta efter var 30, där träffade jag Hanna och J.Å. De frågade om jag hittat den man jag sa att jag nyss kommit. Då sa de att de vare där en låång stund. Jag började leta men gav upp efter kanske 10 min. Jag fattade nada, så jag antog att nån tagit bort den^^. Jag sprang vidare och skulle leta efter 14, men innan jag ens kommit iväg var jag typ vilse. Jag satt mig på en bänk, tittade på kartan och tänkte om jag går rakt nu kommer jag till kontrollen. Men när jag rest mig hade jag glömt min taktik och bara gick lättaste vägen i den riktnignen. Det stod på kartan att kontroll nr. 14 skulle befinna sig på "stenig mark" och det gjorde den med, men det var mkt stenig mark. Så där var jag oxå lost i typ 10min. Tills Linkan och Bsson kom. De var schysta och visade att jag var HELT fel ute och att den låg typ 150m neråg vid en sne björk. Och när jag står där och skriver i 14 på min lapp, så kommer de, Zanna & Maja, redan då hade jag känslan av att det skulle bli...a...inte som att orientera själv, och de bara utav att sett de från 50m avstånd.

Jag sa typ var kontrollen var annars hade de aldrig hitta den alltså, visst en blid höna kan oxå hitta ett korn, men två stycken kan knappast hitta en kont.^^. Jag började "skutta" mot 16, och skutta det gjorde jag för det var enda sättet att ta sig fram mellan alla kvistar och grejs. När jag klättrat lite tyckte jag att jag såg Annica och JJ så jag log lite och "de" log tillbaka av någon konstig anlednign, det var ju inte de!!:P Då hör jag Zanna & Maja ropa om jag hitta 16, vilket jag inte gjort men jag sa det endå för att se om de skulle gå dit, och självklart gjorde de det:P När de började ropa om vart den var (då hade jag redan gått en bit) kände jag att jag inte kunde lura dem så länge så jag sa att jag skojjade. Då sa, Zanna såklart, att de skulle slå mig *oväntat* så jag började små springa. När de kom ikapp mig hade de nog glömt det redan eftersom att de antagligen hade kommit på något att kivas om. Jag gick vidare medans de fortsatte. Efter kanske 2min ropade Zanna & Maja att de hittat 16, jag visste nästan att de inte gjort de emn det behövde väl min erfarenhet och kunskap om orientering (det är vad jag tror).  När jag kom upp till dem står de såklart och gnabbas om någonting, vi låter detta någonting vara osagt eftersom att jag inte är säker på om jag hörde rätt lr om det var sant. Vi satte oss ner på några stenar och tog ut rikningen och delade tips/vilade och pratade. Jag tog tillfället i akt och skrev av Zanna & Maja's lapp, bara 1 kont! Då bestämmde vi att vi skulle börja gå hem eftersom att kl. var rätt mkt. Vi bara går nån stig och nån trappa för att komma hem och när vi kommer ut ur skogen är på på norra!. Vi tar då ut rikningen till kont. 17, då tkr Zanna att vi ska följa efter några andra som springer förbi (de här andra gick inte ens på vår skola) men vi går in i skogan iaf. Och rätt var det är så har Maja's magiska fötter lett oss fram till just kont. 17. Vi fortsätter hem även fast Zanna tkr att vi ska leta efter 16 och 18 men inte Maja och jag. Vi börjar gå och sen skriker Zanna til som *pip* då har hon bara gått mot ett "stup", kanske 50cm högt. Vi går vidare, Sen bråkar Zanna & Maja vidare och jag går och skrattar hela tiden eftersom att jag tkr det är skit kul och för att jag inte kan sluta...ovanligt. När vi var tillbaka på ryggis leder Maja's magiska fötter ocss i rätt riktning igen!! ocgh vi hittar kont. 24. Då delar vi på oss och letar reda på varsin, sen letar vi rätt på den sista tsm. Sen är det Cat-fight igen och jag garvar på. Tillslut var vi tillbaka hos Mattias. Det var verkligen ett x2 pass.

/E  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0