Fredag 28/9

Ännu en vecka har gått, jag tycker den har gått skit snabbt! känns som om dagarna är jättekorta. Jag bara kliver upp på morgonen, sen är det skola, efter skolan åker jag hem, när jag kommer hem äter jag middag. När jag ätit går jag och lägger mig. Rena rama skalman. Det är vad mitt liv består utav just nu: Mat, Skola & Sova. Och nu är det ju uppehåll på tränignen oxå, gör ju inte det hela bättre precis. Känner mig såå lat, jag gör ingenting. Fast jag har ju faktigst idrott 3ggr i skolan med, oftast på Jocks :D Det är skit kul. så man gör nått iaf.

Oftast har jag skrivit blogg på fredagar, lr a 2+½ typ men endå;) och det tyder ju bara på en sak, jag gör inget annat. Jag menar, om jag gör nått kul tänker jag ju inte "nä men nu slutar jag med det här och går och skriver i bloggen istlt" inte jag iaf. Det börjar med att jag har tråkigt, sen ännu tråkigare, sen håller jag på att ruttna. Det är först då som jag kommer på att jag ska skriva nått som hänt lr vad jag tänkt lr nått annat. Men det tar en *pip* tid inann jag väl kommer igång. Typ sätter mig sen stiger jag upp går ner och upp sätter mig igen sen samma sak igen typ 3-4 ggr, SEN, då är jag redo. Värsta "Holm influensan". Jag har nyss tittat på "Idol", med det roligaste är typ att se vilak som åker ut och vad juryn säger. Nu är det "Jordan Rättsläkaren" det såg jag jämt förrut, nu är det sällan, vet inte varför tycker inte att det är dåligt men jag idds bara inte titta. 

Nu sitter jag mest och väntar på att mamma ska komma hem, men det är väl ganska onödigt iofs, jag menar, jag lär ju sova när hon kommer hem. Planet till S-vall skulle gå Kl. 23.00!!! Vafan?! varför då, hon åkte ju fan 6.00 i onsdags. Kommer inte ha träffat hon på typ 4 dar. Visst jag har tänkt/tyckt att det skulle vara skönt att komma hemifrån, bara slippa massa grejor, antagligen få mer men ni fattar. Men där är det inte samma sak, då han jag valt att jag ska bo på annat håll lr nått. Då vet jag att jag "offrar" (hårt ord, jag vet) att kanske inte se dem på ett tag. Men nu är det hon som åker iväg för att fixa med nå bank grajs i Cowpennhagen. Och detta händer ca. 2dar/varannan vecka. men ibland mer, iaf så som det ser ut nu. De senaste 3 veckorna tror jag att hon har varit borta (av 21dagar) kanske 7dagar! Det är inte rättvist mot oss/mig tycker jag:( Just nu sitter jag och hoppas på han hon ska komma med taxin från midlanda och säga att hon lurades lr nått och att hon kom nu. - Like that's gonna happen?!...

Det här blir ett långt inlägg?! :P

Jag måste bara säga/skriva en sak till. Jag läser Dave Pelzer's självbiografi (Pojken som inte fanns) just nu på skolan. Lätt den bästa boken jag läst, efter halva iaf. Jag tycker att det borde vara obligatorisk att läsa den i skolan lr nått på samma sätt som jag var "tvungen" att spela fiol i 1-2. Den ger såå mkt tillbaka, man lär sig uppskatta saker mer/lättare när jag läst den ibland har jag bara velat sagt hur mkt jag älskar min familj och så, just då, om jag gjort det annars skulle de typ skrattat åt mig lr nått;) Nej men seriöst. LÄS DEN! Man ångrar inte en sekund att man valt att läsa den. Vissa stunder vrider det sig i magen och jag vill bara riva ut alla sidor, andra stunder vill man bara slå till "David" i ansiktet för att han inte förstår och ibland vill man bara trösta honom. Så man blir lätt medryckt i den. Som sagt LÄS DEN!

/E 
                                        
  Dave Pelzer - Pojken som inte fanns

Kommentarer
Postat av: Helena

Haha, det är du inte ensam om!
Natti, natti!

2007-09-29 @ 22:45:59
URL: http://www.beverlyhills.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0