Cornetto Frutti Disc

image61

Ja, det kanske låter lite konstigt men "veckans" glass har jag ätit 3 eller 4 ggr denna vecka. Det bara blev ju så?! Först nån på stan sen en efter träignen sen nån till och jag vet inte. Men den jag har provat är "Cornetto Frutti Disc", det är en glass med en skogsbärs-disc längst upp med lite choklad på. Själva grejen med denna glass är att den är lite cheesecake inspirerad. Om man har ätit cheesecake kommer man att märka att det inte är cheesecake i den men att den har drag utan den smaken. Först trodde jag att jag bara lurat i mig att det var så men sen såg jag att jag hade rätt. Sen där där "discen" går som en stång genom hela glassen vilket gör den ännu godare, för den är jätte god.  Så jag tycker att om man smakat cheesecake ska men prova denna. men även om man inte gjort det för det är en jättegod glass. Kanske inte den man vill ha i handen när det är 30+C men om man bara vill sitta lite i solen med något gott till är denna ett tips. ajg kommer att köpa den fler gånger.

/E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0