Översittande bussittare

ÅH! jag åkte 201:an igår. Först tog jag ju såklart 631 till timrå, sen skulle jag ta en metro som jag kunde läsa på bussen och/eller/kanske på skolan. Men det hade inte kommit några, och jag visste att de inte var slut. För hur många är det som är uppe och går i TC tio i 8?! inte speciellt många skulle jag tro och dessutom satt förra löpsedeln kavr så de hade väl helt enkelt inte kört ut några än. Sen gick jag till mototvägen för att ta 201:an då. Och när jag kliver på bussen är den ju som vanligt full typ. Men sen finns det ju oxå de här som sitter på det yttersta sätet. VAD FAAN ÄR DET! hur vågar de sitta på det yttersat sätet så att andra måste stå?!?! VA?! har de inge hyfs, samvete, you name it! Jag blir så jävla arg, man ska ju för fan inte behöva fråga om man får sitta där, det är lika mkt min buss som deras! de är bara nå jävla översittare om ni frågar mig. Visst jag kan tycka att det är skönt att sitta ensam (nu råkar det ju vara satt jag gillar att sitta på det innersta endå, men ibland lägger jag upp väskan på det yttre) Men om jag ser att bussen börjar bli full så tar jag och lägger väskan under sätet, om inte får jag dåligt samvete och det gillar ingen.

Sen finns det ju de härm som nästan är värre och lägger sin rygga eller handväska på det andra sätet. Jag brukar lägga upp min väska men det är ju är bag! inte så kul att ha i knät, nej. det är presic som att de som lägger sin handväska bara vill säga "här finns det en ledig plats men den får inte du sitta på". sen kan jag ju iofs förstå de som lägger dit bara för att en kompis ska kliva på senare det skulle nog oxå jag göra.

Det finns bara en sak, en enda sak som jag skulle godta som "ursäkt" till att de sitter på yttersta/lägger en väska. Och det är ENDAST om de betalat för 2 säten, MEN DET HAR DE JU FÖR FAN INTE GJORT! Så jag säger bara skärpning, annars, lr ja det skulöle väl inte bli nått annars men jag tycker att det är så barnsligt och allt vad man kan komma på.

/E'n arg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0