Mono bi tri quad

Idag var det skola igen efter typ 12 dagar, lite svårt att motivera sig att kliva upp i morse när man varit ledig så länge. Men det har varit jäkligt trist hemma asså, jag har "canal+ nördat" så in i h-vete. Men det har varit väldigt tråkigt, fast det har nog inte ohboy tyckt tror jag, han har legat i soffan med mig hela dagarna.

Vi hade MG (medicinsk grundkurs) idag. det var roligt idag till och med, hör och häpna;) Vi har börjat på skeletet och musklerna. Så till nästa vecka ska vi kunna typ 13 muskler, PÅ LATIN! Jag kan några fast bara hälften av ordet, en heter typ Latsimus doris, typ var ordet. Nu kan jag räkna på latin oxå, typ: mono... bi... tri... quad... Jan det var typ de jag kunde (för de som undrar är det 1 2 3 4, logiskt va?!)

Sen hade vi idrott, nån hilma "lek-tävling" ÅH VA TÖNTIGT... aja, mitt lag var iaf sämt eftersom att vi förlorade. Första var det nån stafett och jag var tvungen att springa bakåt och sen gå på alla 4 bakåt, prova det i 60m det var as jobbigt. Sen skulle vi ha "Curling" Då kommer Mattias ut och säger att det inte fanns några tennisbollar så vi måste köra med innebandy bollar. Då skulle vi stå typ 10m ifrån väggen och sen rulla den där bollen satt den stannade högst 1m ifrån väggen men den fick inte nudda väggen. Efter det skulla man träffa med en badminton boll u en basketkorg, gick ju inte heller så bra. Sen, inte den avgörande men, skulle vi kasta freesbee (om det stavas så) i en rockribng. Fattade4 inte varför vi skulle byta om egentligen...

Jag började skriva detta för att jag skulle ta upp en sak men det blev så pass mkt i det här så jag skriver det i ett annat satt man kan "chosa" vilket man vill läsa;)

/E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0