Min dag - 12/9

Ja, jag tänkte här berätta hur min dag sett ut!

Det började med att vi skulle spela brännbollsturnering, Hela klassen var as peppad eftersom att vi förra året kom till final och nu skulle vi vinna den också! Första matchen spelade vi lika mot Bianca (IT 1:a), det var dåligt spelat, men då hade vi inte kommit igång. Men det gjorde vi däremot sen, då kickade vi as med resterande 3-4 lag som var kvar i gruppen. I de matcherna hade vi en poängskilnad på minst 30p. Men sen när vi såklart gått vidare till kvarten mötte vi Humperalda (IT 3:or) Det var tydligen 2 klasser som satt ihop sig för att få ett bra lag, de var typ 20-25st. Ni kan ju själva gissa hur lätt det är att inte slå en lyrboll när alla de var utspridda! Vi förlorade matchen med 39-46 typ. Vi spaled vårt bästa, men jag tyckte att det var orättvist att möta två klasser!

(just det, vi hade klätt ut oss också, hårband och "krigsmålning" i ansiktet, ni förstsår sen!)

Sen gick vi hem/ner på stan, alla tjejer gick till Johanna för de hade varit där och fixar sig inför. Jag gick iaf på stan och väntyade på bussen hem. Jag hade hela dagen känt att jag var as törstig, så jag kände att det enda rätta var att gå på Donken och köpa en STOR Cola Light, det gjorde jag. Sen satt jag mig på en bänk och sög i mig den på kanske 5-10min. Sen gick jag på sportaffärerna, och efter att jag varit på Intersport och skulle till Stadium tyckte jag att det var några tjejer som tittade lite konstigt på mig... "Fuck, jag har ju inte tagit bort ansiktsmålningen!!" (tänkte jag då) Så jag halv sprang samtidigt som jag försökte dölja mitt ansikte in på Stadium, kollade i en spegel för att kolla om den var kvar, för säkerhets skull, och det var den såklart! Så jag skyndade mig in i en provhytt och försökte få bort den, det gick! När jag stod där innne kände jag att det var lite varmt med underställs-tröja, t-shirt och tjocktröja, så jag kände ingen lust att hämta min jacka som jag lämnat på skolan innan vi åkte till södra för att spela. Jag kollade p klockan och såg att det var dags att dra sig till bussen, kollade en extra gång för tt se att målningen var borta och sen tog jag rulltrappan ner.

Jag satt mig på 609:an, och kände att det var dax att ta en liten PNB (power nap on the bus) Till saken hör att jag ofta sover på bussen så det är inget ovanligt! Jag vet inte när, men jag kände att någon satt sig berdvid mig när jag sov (det har aldrig hänt! Jag satt liksom med knäna på stolsryggen framför och halv ihopsjunken på min stol med luvan halvt på huvudet) Ja, som sagt satt nu en person bredvid mig när jag sov på bussen. Efter ännu ett tag hörde jag att det börjades snacka runt mig, då hade tydligen min sätes kamrats kompis klivit på bussen och satt nu bakom mig. Då började det låta såhär:

*Kompisen Bakom* -Hurru! vad är det för gangstar som sitter bredvid dig då?
*Sätes Kompisen* -Ingen aning!
*KB* - Sover han eller?
*SK* - Vet inte, tror det
*KB* - Vaddå!? Är han helt däckad eller? Höhöhö...
*SK* - Njao, typ...
*KB* - Hahaha, då skulle man ju (...)
*SK* - Haha, jo.

Nu kände att jag var tvungen att vakna till för att inte få en tårta i ansiktet eller nått! Så jag började öppna ögonen lite för att visa att jag var vaken, nästan iaf, utan att verka som att jag hört allt. Till slut såg KB att jag var vaken så han tittade fram mellan sätena...

*KB* - Tjena gangster!
*Jag* - Hej...
*KB* - Sover du eller?! Hehehe...
*Jag* - Japp...

Sen skulle tydligen han av, så samtlet dog där och jag hann inte fråga om han hade Facebook. SK klev sen också av, och jag satte mig riktigt, nu hade jag typ blodsförlust i hela rumpan och kände att den sakta blev normal igen. Sen såg jag att någon hade plingat till dess att jag skulle av, så jag klev upp på stappliga ben och satt mig ui busskuren och väntade på 630 som går till Lagga, där jag bor, i Horsta!  Sen ser jag att den kommer så jag plockar fram busskortet och ställer mig vid vägkanten för att han ska plocka upp mig. Men då kör den JÄVLA JÄVEL JÄVELN bara för bi mig och jag hissar ner hakan till naveln för att han om möjligt ska kunna se att jag skulle med.  Jag märker att han inte ser mig, så jag fattar ett snabbt beslut om att jag ska försöka genskjuta honom genom att springa 2km... Än har jag inte hunnit bli arg utan jag bara springer för att kunna hinna innan den åktr för bi den hållplats jag tänkt springa till. Men om jag ser den skulle jag såklart stannda honom om jag så var tvungen att springa rätt ut i vägen! När jag har typ 150m kvar inser jag att jag kanske inte hann med det, och det är nu svordomarna börjar komma, och med råge!! Har inte svurti så mkt sen jag skulle starta i backe med pappa första gången!

Det är nu jag börja smida olika planer, om hur jag ska skälla ut honom, vad jag ska säga. men detta bara om jag kanske hinner stoppa honom. Men jag planerar också att ringa till Dintur och KRÄVA att de skickar en taxi för jag tänker inte gå hela vägen hem, som tar 10min med bil! Men när jag precis ska kolla numret till dintur på mobilen kommer 631:an, den går också till Lagga, Horsta. Men... tyvärr... är det inte samma chaffis, så jag får inte ta ut mina agretioner (?) på nån utan får nöja mig med att sitta med armarna i kors och se sur ut! Sen kommer jag hem och därmed slutar min dag, nästan


/E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0