23 Aug. -09

Hejsan!

Jag har tänkt nu några gånger att jag skulle skriva, men då har det bara inte blivit av... Trots att jag känt: det här vill jag skriva!

Igår var det tävling i Timrå, NU-spelen. Regnet verkligen öste ner, och det fanns inget slut på det, det regnade konstant! Men jag hade med mig regnkläder och tre par strumpor, alla gck åt!

Jag började redan kl. 10 med längd, efter några in-hopp så kändes det som att det skulle fungera, som tur var var Mattias där, så man fick lite hjälp. Det gick ganska bra, tycker jag, finns såklart saker att jobba på. Tyvärr fick jag lite ont i ena foten, men enligt mattias ska det inte vara något farligt alls, så det löser sig förhoppningsvis. Som längst hoppade jag 5.51, det är väl ingenting att skryta med, men det är drygt en halvmeter längre än jag hoppat förrut, och sist jag hoppade var som sagt för 2½ - 3år sen.

Grenen efter det var 100, en gren som jag aldrig tävlat i, senast jag sprang var 80m, och bara det avr över 4år sen! Så det avr väldigt pirrit, jag skakade lite när jag skulle ner i blocket, och trodde att han startern skulle klaga på att jag inte avr still, men när jag väl stod "på min plats" så var jag fokucerad och höll ihop. Jag fick väl en hyffsad start, var lite seg i början, men jobbade mig uppåt i fältet. Men sista 20, som Mattias sa, så tappade jag knäna lite, men kände att jag bara ville ta mig i mål. Lite spänt var det nog, men en bra debut. 12.19 blev tiden, en tdi som jag defenetivt kan slipa på!

Efter ännu mer regn var det dags för höjd, där jag inte kunde tävla i min klass utan fick vara "utom tävlan". Det betyder att man får vara med och hoppa, springa eller vad man nu ska göra, men man är inte med i själva tävlingen. Det gick bra tycker jag, jag hoppade inte så högt, men jag fick ändå bra besked! För de senaste tävlingarna, efter Huddik, så har jag velat för mycket, och bara siktat på att ta i, när det är det jag inte ska göra, typ...  För att jag ska hoppa bra, som jag gjorde i Huddik, måste jag hoppa på ett speciellt sätt, inte bara hoppa, utan springa ansatsen på ett speciellt sätt också. 

Och det gjorde jag i ett hopp, och då stämde allt! Det avr så skönt, och i en del hopp så tänkte jag inte på att det regnade, bara min hoppning! Det var skönt att jag fick till det, så nu vet jag det framöver, för nu ett tag har det gått, inte speciellt bra... Men nu när jag vet att jag måste få till den där "boosten" sista 3-4 stegen, det är då jag hoppar om bäst, annars är jag bara och tragglar runt 1.70...

/E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0