Juuuuice

Yo...

Idga känner jag inte för ett "djupt" inlägg. Det tar sån energi att tänka igenom allt som man ska skriva, men det är skönt att skriva det också.

Idag ahr det varit sundsvalls mästerkspen på Baldershovs IP. Jag kom dit vid 9, och åkte hem 16 ungefär. Det ahr varit lite segt, men det ahr gått bra ändå. Det är lite tråkigt att det inte var jättemycket tävlande. Det gör det lite roligare, det blir liksom lite rörelse. Jag skulle vara kanslilöpare, som vanligt, jag har varit det i säkert 4 år... Men idag slapp jag det typ... Jag hamnade vid eltidtagningen. Det var ganska roligt, och jag skulle kunna tänka mig att göra det fler gånger.

Anledningen att jag slösade på min dyrbara tid till att skriva detta var för att jag kände att jag hade en JÄTTEVIKTIG sak att ta upp! Nämligen Juice...

Apelsinjuice!

Jag har, till för kanske 4 månader, inte druckit apelsinjuice sen jag gick i 1:an på Bredsandsskola. Av den enkla anledningen att jag tyckte det smakade SKIT. Den skit jag tänker på Bravojuice... Det var det man fick på frilufsdagar och liknande. Denna djävulens påhitt, skulle jag kalla det, Bravojuice. Jag förstår inte hur de kan kalla sin vätska för juice.

Juice för mig, det är sån där då man kan känna att det smakar apelsin, i det här fallet då, och helst känna lite fruktkött. Inte nått blaskigt som smakar stoppoväx.

För det gör bland annat Bravojuicen, smakar stoppoväx. Det är så besk och sur så att tungan krullar sig och smaklökarna ruttnar. Men sen finns ju det faktiskt någonting som man kan kalla juice, nämligen Godmorgons färskpressade. Det finns en till som också är färskpressad, och det är willys egna juice. Det finns alltså bara 2 juicer som inte är framställda av koncentrat. jag tycke personligen att det är helt sjukt.

Asså, om man läser på juicen och ser att det står "framställd av koncentrat", hur sugen blir man på att dricka den på en skala... Sen så betyder det ju att de färskpressade blir lite dyrare, men willy's är inte jättedyr. Så det funkar ju, men Godmorgons funkar bäst!

Just det det finns en till färspressad, från typ brämhults, men den kostar typ 60 spänn.

Jag anser att endast de som inte är framställda av koncentrat bör få kallas JUICE!

Nu undrar kanske en del vvaröfr jag skriver det här. Och speciellt när jag i början skrev att jag inte ville slösa energi på att skriva idag. MEN, jag kanske inte har någonting för mig?!? Jag kommer nog bli den där gubben som ringer in till Tidningen så fort de stavat fel i tidningen. Eller gubben som MÅSTE säga till vid minsta fel!

Så akta er för Mig när jag blir gammal!

/E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0